We hebben in het verleden al meerdere malen artikelen geschreven over verloren bagage, maar hoe komt het überhaupt dat er zo vaak bagage verloren gaat? In dit artikel beschrijven we drie veelgenoemde redenen waarom dit voorkomt.
# 1: Het bagagelabeltje raakt beschadigd
Wanneer je je bagage incheckt wordt deze getagd zodat het o.a. personeel ervoor kan zorgen dat je koffers op het juiste vliegtuig aankomen. Wanneer het label echter slecht uitgedrukt is en onleesbaar is, of simpelweg verloren gaat, ontstaan er problemen. Waarschijnlijk heeft niemand dan door tot het einde dat het labelen verkeerd is gegaan. Vaak gebeurt er dan dus (voorlopig) niks met de bagage met als gevolg dat hij niet kan worden ingeladen en je dus je koffer mist bij aankomst…Je zult zelf moeten aangeven dat je bagage kwijt bent, met een accurate omschrijving en hopelijk heb je de contactgegevens en naam op de koffers gezet.
#2: De stewardess of steward toetst de verkeerde bestemming in
Dit kan voorkomen wanneer je je bagage incheckt en het personeelslid dat je helpt vult per ongeluk de verkeerde code in op de computer. Het onfortuinlijke resultaat is dus dat je bagage richting een andere plek zal worden gestuurd. Hopelijk heb je een ID tag op je koffers en kun je het personeel inlichten over de fout. Uiteindelijk zul je je bagage dan wel terugkrijgen, maar goed, het zal niet opschieten als je in Zuid-Amerika zit terwijl je koffer in Moskou terecht is gekomen.
#3: De bagage wordt op ’t verkeerde vliegtuig gezet
Tja…het blijft mensenwerk. Een wat suffe werknemer die in ’t distributiecentrum werkt let niet goed op en voor je het weet ligt je koffer op de verkeerde bagagecart met eigenlijk hetzelfde resultaat als in de andere twee gevallen.